mandag 9. januar 2012

Ut med det gamle

Og inn med det nye. Vi snakker kjøkken. Endelig er det snart tid for å gyve løs på det gamle kjøkkenet som vi skulle "ta snart" da vi flyttet inn for godt over fire år siden. Det er rart hva man lærer seg å leve med når man må. Nytt kjøkken har altså ikke blitt prioritert - før nå.
En annen ting som har gjort det litt for lett å skyve prosjekt kjøkken foran seg, er at det å pusse opp kjøkkenet krever så mange følgeprosjekter i huset. Vi skal åpne opp inn til stuen og lukke igjen en vegg med dør i, noe som krever ommøblering i stuen og fornying av noen flater. Men forhåpentligvis vil grundig planlegging sørge for at alt lar seg gjennomføre på kortest mulig tid og så smertefritt som mulig. Med en liten tass i huset så kan vi ikke belage oss på å bo i et anleggsområde i ukevis.

Så nå skal vi stupe ned i kjøkkenkataloger, hvitevaretester og ikke minst - sparepengene. Jeg ønsker meg (selvfølgelig, jeg er jo tross alt lampoman) noen nye lamper, mens verdens aller besteste har integrert kaffemaskin øverst på sin ønskeliste.
Det er mye å ta stilling til. Vi ser i alle fall frem til å få et mer praktisk kjøkken med nyttige løsninger og god oppbevaringsplass.

Hvordan drømmekjøkkenet egentlig ser ut vet jeg vel ikke helt sikkert. Men jeg drømmer om en slags halvøy med sitteplasser ut mot stuen, ca som på dette bildet. Vi gleder oss!

2 kommentarer:

  1. Hei Lene;) utrolig mye kjekt å lese her inne. Bilde over av ca drømme kjøkkenet ditt var veldig fint. Gleder meg til å se når dere blir helt ferdig hjemme med nytt kjøkken, og ikke minst å komme på jente middag hos deg;)

    Camilla f :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du leser:)

      Vi gleder oss også - veldig! Skal invitere dere alle sammen på middag og vin når vi kommer i mål med oppussingen.

      Klem til deg!

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...