fredag 13. januar 2012

En lampomans bekjennelser

Jeg har vel nevnt det tidligere. Men jeg kan jo like godt bare slå det fast en gang for alle: Hei, jeg heter Lene, og jeg er lampoman. Elsker lamper. Akkurat når denne lidenskapen oppsto er jeg faktisk litt usikker på. Men første gangen jeg fikk anledning til å sette drømmene ut i virkelighet var da verdens aller besteste og jeg ble stolte eiere av en PH 5. Gjerne ikke det sprekeste valget, men jeg har ønsket meg en sånn i lang tid. Nå henger den på det gamle kjøkkenet (som snart skal ut) og ser malplassert ut. Men fiiiiin!


Og den skal selvsagt være med oss inn på det nye kjøkkenet. Det var fristende å benytte anledningen til å kjøpe en eller flere nye lamper, men hva skulle da skje med den gode gamle PH'en? Den passer liksom best på et kjøkken synes jeg. Nei, vi er nok for glad i den rett og slett. Den må være med.

Ellers trives jeg forsåvidt som lampoman. Det hemmer meg ikke så mye i det daglige og har så langt ikke gått helt over styr. Men jeg skulle veldig gjerne vært Lotto-millionær i tillegg. Det hadde vært en fin kombinasjon! Eller dyr... Inntil videre får man vel drømme litt. Og spare!

Selv om livet er fullt av ukedager, ønsker jeg meg Northern Lighting sin Sunday, i entreen. Hvem kan vel si nei til litt søndag på en mandag?

Bilde fra www.northernlighting.no


Og på soverommet skulle jeg veldig gjerne hatt...
Bilde fra www.leklint.dk

Le Klint 172 designet av Poul Christiansen. Sku dejlig!


Ikke de dyreste lampene disse to. Så kanskje kan jeg, med litt list og lampe (hø hø), overbevise besteste om at vi bør få dem i hus like godt først som sist. Men det spørs vel om det ikke er litt dårlige tider for utgifter som har lite med kjøkkenfornying å gjøre. Det innser til og med jeg.

Vel vel. Ha en lysende fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...