søndag 29. januar 2012

Jeg gikk en gang et kurs...

...for å lære å male med oljemaling. Kurset var utrolig kjekt, og jeg fikk med meg hjem to egenproduserte malerier på lerret, blant annet dette:



Jeg kjøpte også for en liten formue i oljemaling og rasket med meg noen overdimensjonerte lerret i samme rennet. Siden den gang har det vel helt ærlig talt ikke blitt så veldig mye maling. Ikke på lerret i alle fall. Nå er det ikke SÅ lenge siden jeg gikk på kurs, og jeg kan skylde på graviditet og liten baby i hus, noe som slett ikke er forenlig med oljemaling innendørs. Likevel har jeg fått en del mobb fra min aller besteste, som tydeligvis hadde ganske høye forventninger til min fremtidige kunstnerkarriere etter dette kurset. Han har benyttet enhver anledning til å minne meg på de hvite, urørte lerretene som står så fint i boden og roper etter farger.

MEN - det fine med oljemaling, og med lerretene også forsåvidt, er at de ikke går ut på dato! Dermed ligger de helt fint nede i boden mens jeg venter på at malelysten skal komme og ta meg:)

2 kommentarer:

  1. Wow - du er flink jo!
    Må jo ikke legge dette på hylla.
    Satse på fint vær i sommer så du kan stå ute i friluft og male, hihi :)
    Håper mandagen er god, hos oss herjer omgangssyka :(
    Klem til deg!

    SvarSlett
  2. Du er grei du:)

    Utendørs maling i sommer hadde ikke vært så dumt... Vi får satse på det!

    Omgangssyke er fysj og fy. God bedring til alle mann!

    Klem:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...