mandag 5. mars 2012

Sikre vårtegn

Svak for småsko som jeg er, gleder jeg meg nå til å kunne legge bort sko med lisser for en stund. Av med sokkene! Vi er ikke helt der ennå, men snart. Og bare ben i småsko er et vårtegn så godt som noe. En kollega av meg har skjønt akkurat det, og passer på å holde mine undersåtter under oppsyn før hun en vakker dag kan konstatere: "Lene går uten sokker, det er vår!"

Siden jeg først har fortalt om oppussing av soverom har jeg lyst til vise frem den største forbedringen av dem alle - skyvedørsgarderobe fra Ikea! Med masse praktiske løsninger for oppbevaring av klær og sko. Spesielt sistnevnte er en evig utfordring å finne fornuftige plasser til, ettersom vi her i huset er to med godt over gjennomsnittlig stor interesse for sko. Derfor var jeg veldig glad da jeg kunne flytte inn i skostativet mitt!

Skyvedørsgarderoben vår mangler for øvrig en viktig detalj: skyvedører! Årsaken til det er at vi bor i et hus fra 1967 hvor det aller meste er skjevt - også taket på vårt nye soverom. I tillegg har de tidligere eierne lektet ned taket med nesten 15 cm, uvisst av hvilken grunn. Selv etter senking er taket skjevt. Godt gjort i grunnen. Dermed måtte vi først slåss som noen helter for i det hele tatt å få garderoben på plass. Da vi så innså at skyvedørene skulle monteres oppå selve skapet - ja da mistet vi rett og slett litt motet. Det ender vel med at vi må ned med hele taket. Og det blir ikke ennå, ettersom vi fortsatt har en liten søtnos boende inne hos oss. Så foreløpig altså - skyvedørsgarderobe uten skyvedører. Men skostativet funker like bra det, skyvedører eller ikke. Ha en fin vårdag alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...