tirsdag 13. mars 2012

Hvilken stol?

Vi har nettopp gått fra bardisk til kjøkkenbordhøyde i planleggingen av vår lille kjøkkenhalvøy. Dermed slipper vi å fortsette diskusjonen om hvilke barstoler vi skal kjøpe. Men blir det noe enklere av den grunn? Neida! For nå diskuterer vi stoler. Med eller uten armlener, tre- eller stålben, stoff eller plast, hvit eller svart og så videre og så videre. Det er jo så mye fint!
Stolene til kjøkkenet må være så gode å sitte i at det blir fristende å holde kokken med selskap. De må være komfortable nok til laaange søndagsfrokoster ikke gir stolsmak bak, og ikke minst må de være fine å se på. Fine nok til å bli glad i - og av ♥

Selv har jeg vel egentlig bestemt meg for hvilken stol jeg helst vil ha. Noen som har lyst å prøve seg på å tippe hvilken?



1. About a chair fra Hay. 2. NAP fra Fritz Hansen. 3. Verner Pantons Tulip. 4. Multi Chair fra Modus/Euklides.




















4 kommentarer:

  1. Det var jo et aldri så lite utvalg du hadde. Jeg er selv i tenkeboksen når det gjelder stoler så det passet meg fint med dette innlegget. Spent på å høre hva som passer din smak :) Jeg kommer nok til å gå for noe liknende eksempel 2 uten armlener. I hvit for min del. Kanskje ikke de mest behagelige men StiLiG ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kunne sikkert funnet flere også om jeg bare hadde lett litt mer;) Det er utrolig mye fint! Men gode å sitte i må de være, synes jeg. Heldigvis så finnes det sikkert stoler som er BÅDE fine og komfortable. Håper jeg i alle fall;)

      God onsdag til deg!

      Slett
  2. Jeg tror jeg tipper på nr 1, jeg! :-) Utrolig lekre stoler... Men sikkert sviiindyre også... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant de er fine...? Faktisk ikke så ille dyre heller skal jeg si deg. Men nå fikk jeg akkurat tips fra en god (og fornuftig) venn om at alle stolene må prøvesittes, og det er helt sikkert lurt. Jeg har jo selv sagt at det er viktig med komfort, og da må man vel nesten prøvesitte;) Så da er det ikke sikkert at den foreløpige favoritten min er den som blir med oss hjem til slutt likevel;)

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...