onsdag 8. februar 2012

Orden i SYsakene

Nå har det vært stille på Hverdagssnop en liten stund. Jeg skal ta meg sammen.

Siden mitt siste innlegg handlet om orden i sakene og ting jeg ikke har, men ønsker meg, så synes jeg det bare er rett og rimelig at mitt neste skal handle om orden i sysakene, hvilket jeg har. Orden i sysakene er et helt nytt fenomen her i 118, og skyldes utelukkende en kreativ og gavmild mor. Min altså. I tillegg til de nevnte egenskaper, har hun nok sikkert også et inderlig ønske om at hennes datter skal bli et godt (bedre?) husmoremne. Politisk ukorrekt, ja vel, men nå bor jeg faktisk med en mann som syr i knappene sine selv når de faller av. Og leverer buksene inn til en som kaller seg Fin Snelle når de skal legges opp. Stryker skjortene sine selv gjør han også. Da må det vel være greit?

Dette var i alle fall en av julegavene fra min kjære mor: et syskrin! Som om ikke det var nok, så var skrinet fylt av alskens nyttige saker - nål og tråd (i flertall), stoppegarn, målebånd, sikkerhetsnåler og sakser. Så nå er det slutt på å lete febrilsk etter det lille reisesyskrinet når noe trenger et sting eller to.


Vi kan kalle en spade for en spade, men en saks er ikke en saks. Mormor sørger for at lappesakene er klar når lille smilefjes kommer hjem med hullete bukseknær. Og strikkepinner: pass dere ellers måler jeg dere!

Mormor har visst tenkt at mor skal strikke sokker med lærsåle til sin sønn, og stoppe når det går hull på dem. Spretne skjorteknapper skjelver nok i buksene når de ser et velutstyrt syskrin som dette.

Et velfylt syskrin burde vel kanskje være en del av ethvert møblert hjem. Dessuten antyder selve uttrykket orden i sysakene at det å holde orden i sysakene faktisk er litt av en utfordring. Her burde alt ligge til rette i alle fall. Syferdighetene vet jeg ikke helt om jeg skal skryte av, men orden i sysakene - ja det har jeg!

1 kommentar:

  1. Hei, dette syskrinet vet du hvor det er blitt kjøpt henne? jeg er ute etter noe sånt i den duren :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...