søndag 26. februar 2012

Lilladilla

Da jeg lanserte forslaget om lilla gardiner på soverommet for ganske lenge siden, var det kontante svaret fra han jeg deler det med at det var helt uaktuelt. Men så kom det liksom ikke noen andre forslag. Derfor - lilla it is! I ettertid har de store protestene uteblitt, men så valgte jeg ikke verdens mest lilla gardiner heller. Kan vi dermed kalle det et kompromiss?
Vi pusset i alle fall opp det som tidligere var gjesterom i fjor sommer mens vi ventet på lillegutt i magen. Rommet vi bodde på tidligere ble i samme operasjon delt i to, sånn at vi kunne innrede barnerom og fortsatt ha ett rom til overs til gjesterom/kontor. Vårt nye soverom (som ikke er så veldig nytt nå lenger) ble i alle fall lyst og fint, og jeg følte behov for litt feminint tilbehør. Siden ingen har fjernet det så går jeg utifra at det er akseptert i stillhet.

Vi ønsket oss en fondvegg, og jeg brukte først litt tid på å prøve å jobbe frem at vi skulle male den ene kortveggen i en eller annen crazy farge. Den kampen måtte jeg gi opp - kanskje like greit. Vi fant til slutt en tapet som vi begge likte, og etter mye om og men kom den også opp på veggen. Det er tross alt der tapet gjør seg best.



De store putene er fra Høie sin Hotel-serie, og er utrolig behagelige. De er ganske volumiøse, så de første nettene etter at vi hadde fått dem på plass, endte vi begge opp med tærne utenfor i fotenden. Nå har vi heldigvis skjønt hvordan vi kan få plass til både putene og oss selv i sengen, så nå går det bra:)

Ønsker alle en god natts søvn og en fin ukestart i morgen!


4 kommentarer:

  1. For en lekker blogg du har, Lene! :-)

    Jeg likte veldig godt denne tapeten din, kan jeg spørre hvor du har fått tak i den? Lillegutt ser ut som en skikkelig skjønnas, og jeg regner med at du nyter tiden hjemme med ham... :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sissel!

      Takk for det, så kjekt at du stikker innom!

      Tapeten er fra den tyske produsenten Rasch, men jeg mistenker at akkurat dette mønsteret er gått ut av produksjon. Vi slet i alle fall veldig med å få tak i en rull til da vi slapp opp for tapet da ca 20 cm vegg gjensto;) Vi kjøpte tapeten på Interiørland, som såvidt jeg vet er konkurs. Prøvde å finne ut nå om det er noen andre som fører Rasch sine tapeter, men ble ikke særlig klokere dessverre. Beklager at jeg ikke kunne hjelpe så mye der altså:(

      Håper alt er bra med deg og familien din! Klem:)

      Slett
  2. Hei,

    Fin blogg du har!

    Rasch sine produkter finner du på denne siden http://www.rasch-tapeten.de/en

    Vet ikke hvordan det er å bestille fra deres side, men de har en svært oversiktlig og grei wallpaper-finder. Tror den tapeten deres har gått ut av produksjon

    Kan forøvrig også trekke frem www.borge.no som har stort utvalg og har flere store forhandlere.

    Når det gjelder eksklusive tapeter er også tapetgalleriet.no et bra sted.

    Håper dette kan være til hjelp

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker luringen for gode råd!

      Enig i at Rasch sin wallpaper-finder er veldig grei. Men jeg fant ikke vår, så tror nok den er gått ut ja, dessverre. Jeg synes den er fin:)

      Vi prøvde først å bestille direkte fra Rasch, men det ble for mye styr. De hjalp oss imidlertid med å finne en forhandler, så det går jo eventuelt an å sende dem en mail og høre dersom man finner noe som er interessant.

      Masse fint å få tak i!

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...